Denali 2

16 juni 2016 - Fairbanks, Alaska, Verenigde Staten

Hier zijn we weer,

De dag na onze eerste kennismaking met het nationale park Denali met de bekende Mount mc Kinley (nu mt. Denali genoemd) gingen we op onze rustigere dag opzoek naar de bus van de film 'into the wild'. We vonden al snel de replica bus die ze gebruikt hadden voor de film en speelden de bekende foto na. Nadien gingen we op zoek naar informatie over het pad naar de echte bus, jammer genoeg is het op dit moment van het jaar bijna onmogelijk om daar te geraken door het te hoge peil van de rivieren. We gingen dan maar eens kijken naar het begin van het pad en keerden daarna terug naar Denali om een 2e trip in het park te plannen. Dit keer gingen we tot het eind van de parkway en overnachtten we bij Wonder Lake campground. De dag daarna lieten we ons nog eens afzetten door de bus om weer helemaal in het wild te gaan rondtrekken. Super mooi, deel uitmakend van de natuur. Op het moment dat we 2 elanden in het oog kregen,hadden we echt het gevoel dat we in een prachtig stukje ongerepte natuur zaten waar alles is zoals het echt is.
De volgende morgen werden we wakker onder een volledig blote hemel, en zo konden we het hele gebergte van Mount mc Kinley helemaal zien. Adembenemend mooi en immens indrukwekkend! De grootste berg van Noord-Amerika volledig in het zicht als we uit ons tent kwamen.
Terug uit het park zijn we nu jammer genoeg stilaan begonnen aan onze terug tocht naar Edmonton, en dus naar huis. Vanavond slapen we in Fairbanks, en morgen beginnen we aan onze 3000km lange tocht.

Tot binnenkort!!

1. Koen:
    16 juni 2016
    Bijna tien jaar geleden zorgde je er nog voor dat ik het einde van die film in de cinema moest missen...
    Wie had toen kunnen verwachten dat jullie daar nu zelf jullie eigen verhaal schrijven.
  2. Chloé:
    18 juni 2016
    Na het lezen van al die wilde avonturen, kijk ik er toch ook al enorm naar uit om ze uit jouw eigen mond te horen! Tot snel!