Denali

12 juni 2016 - Denali National Park and Preserve, Verenigde Staten

Hi!

Ons avontuur met het vliegtuigje en de trektocht werd mooi afgesloten toen we uitgenodigd werden door Ardith om bij haar thuis te blijven eten en overnachten. Zij was degene die ons de vliegtuigtour had verkocht in Homer en wou onze verhalen graag horen. Wij zijn haar uiterst dankbaar voor de gastvrijheid en de leuke verhalen die we deelden, thank you so much Ardith!

Nadien voelden we de into the wild kriebel opkomen waardoor we verder trokken naar Denali National Park. Hier kregen we de nodige info over de verschillende units waarin het park werd opgedeeld en besloten we rond te trekken in Unit 32. We kregen onze verplichte safety Talk, onze Bear cans voor ons eten op te bergen en we kochten een topografische kaart van de regio. We werden afgezet door een camperbus en vanaf dan moesten we zelf onze plan trekken met kaart en kompas in de hand. Na 6 uur stappen en lang twijfelen waar en of we de rivier zouden oversteken (uiteindelijk toch gedaan en tot de knieën in het water langzaam overgestoken), vonden we de ideale plaats om onze tent op te slaan: op een vlakte met zicht of er dieren zouden naderen en vlakbij stromend water om te kunnen drinken. We kookten op 100 meter van onze tent en we plaatsten onze bear cans met eten en toiletgerief ook op 100 m van de tent en kookplaats. De volgende dag maakten we een dagtocht naar de top van een berg, ploeterend doorheen de struiken en bomen en onszelf een weg banend doorheen de dichte begroeiing. Om de beren weg te jagen riepen en zongen we de hele tijd. We waren echt helemaal alleen met enkel bergen en landschap rond ons heen. We waren volledig op onszelf aangewezen en dat gaf ons toch een kick!
Gelukkig vonden we onze weg goed terug en keerden met een van de vele shuttle bussen op die ene weg door het park terug.
Op naar meer!?

1. Lieve De praetere:
    12 juni 2016
    Supermooi avontuur, Karen en Matthias!! Zal in jullie geheugen gegrift staan! Ik denk dat jullie ouders blij zijn met jullie into-the-wild-verhaal NA het avontuur. Geniet nog van de laatste weken!
  2. Katrien:
    13 juni 2016
    Toch nog zin om terug te komen hoop ik??
  3. Mama:
    13 juni 2016
    Lieve schatjes, dit ziet er allemaal ongelooflijk mooi uit, het klinkt fantastisch en jullie stralen van geluk. Maar ik begin stilletjes te verlangen naar jullie thuiskomst... Maar geniet nog volop van dit avontuur!