Edmonton

30 april 2016 - Edmonton, Canada

Hi there!
Dit lijkt de meest gebruikte begroeting van alle Canadezen, waaruit direct hun algemene vriendelijkheid blijkt.
Dat hebben we alvast ondervonden tijdens onze verkenning van de stad Edmonton.

Gisteren een flinke wandeling door de stad met zijn vele Shopping Malls, een bezoek aan Muttart Conservatory met zijn botanische tuinen en zelfs de Art Gallery of Alberta!

Vandaag alvast vroeg vertrokken om het eerste wildlife te gaan spotten in het Elk Island National Park. Na 2 minuten was het al prijs en zagen we reeds een kudde bizons in de verte grazen. Vervolgens blokkeerde nog zo een reusachtige bizon het begin van ons wandelpad. Na een aantal bange pogingen waren we dan toch vertrokken voor onze wandeling van 12km. Uiteindelijk hierbij slechts 1 bizon van op afstand gespot tot er op het einde alsnog plots een coyote/wolf ons pad kruiste.

Met deze beleving sluiten we Edmonton af en trekken we vanaf morgen de bergen in, richting Jasper National Park.
Tot blogs!

1. Mama:
    30 april 2016
    Hi there! Mooie foto's. Dit is echt al een stukje wildlife, spannend! Benieuwd naar het vervolg...
  2. Papa:
    30 april 2016
    hoeveel km doe je vandaag naar nat andere park ?
    Gisteren teruggekomen van Dublin met Ryanair naar Charleroi..... ook een belevenis !
  3. Thomas&jolien:
    1 mei 2016
    Het wildlife zit daar al goed, maar hoe zit het precies met het eten :p? De ploye pannekoek al uitgetest? Veeeeeeel plezier in de bergen! We volgen de verhalen op de voet ;-).