Vancouver Island 2

31 mei 2016 - Nanaimo, Canada

Hi! How are you?
Oh good thank you! And how are you?
I'm great thanks!

Is de standaard begroeting van iedereen hier echt overal. Na een paar keer verbaasd opkijken in de supermarkt in het begin van de reis hebben we dit intussen volledig onder de knie! Zonet nog een hele conversatie achter de rug met zowel de klant voor als achter ons als met de kassierster, spontaan en joviaal!

Onze volgende stop op onze reis doorheen het eiland was in Campbell River en het bijhorende Strathcona provincial park. We vonden het hier zo mooi maar helaas bleef het maar regenen en koud wezen.
Dus beslisten we eerst door te reizen naar Telegraph Cove, een piepklein vissersdorpje waar eigenlijk niet veel te gebeuren en te zien viel. Toch had het zijn charme en hadden we het er naar onze zin. De camping lieten we links liggen doordat de eigenaar ons al lachend liet weten: bears don't visit the campground, they live here! Maar dat we ons geen zorgen moesten maken over de beren maar wel opletten voor cougars! Dus besloten we te overnachten in een cabin op water, tussen de colibries.

In het terugkomen stopten we dan nogmaals in Strathcona Provincial park, met terug zonnige temperaturen is dit echt een mooi stukje natuur met water en bergen! We maakten een aantal kleine wandelingen naar watervallen en gisteren huurden we een kano voor op het meer. We kochten wat simpel visgerief en maakten er een vis-boottochtje van. Resultaat: elk 1 forel gevangen:)
Eentje was te klein en werd terug in het water gelaten, de grote hebben we smakelijk verorberd op de bbq 's avonds!

Vancouver Island met al zijn pracht laten we achter ons nu en we beginnen aan onze lange tocht richting het noordelijke Alaska.
Helaas zijn we vatbaar geworden voor de spotgoedkope fastfoodrestaurants onderweg. We zijn vaste klant bij Tim Hortons voor de koffie en bij Wendy's voor de menu van slechts 2,80 euro! (Bacon cheeseburger, frietjes en grote frisdrank, ongelooflijk toch!)
Alcohol aan de andere kant is dan weer ranzig duur, lang leve België!:)

1. Papa:
    31 mei 2016
    Met steeds meer belangstelling en bewondering voor de mooie foto's lezen wij jullie verhalen !!
    Dit is een echt wonderland ! iedere foto geeft ons een glimp van wat jullie zien.
    Jullie lach op de foto's spreekt boekdelen....
    Over halfweg !! Wij kijken ernaar uit om jullie beiden terug te zien !
  2. Thomas&jolien:
    31 mei 2016
    Gelieve in de toekomst wat minder avontuurlijke verhalen en fantastische foto's te posten.. thomas en ik beginnen al wat groen uit te slaan! Het wordt stilaan tijd dat jullie terugkomen :-)!
  3. Katrien:
    1 juni 2016
    Nog maar eens : WAW! Stuk voor stuk onvergetelijke ervaringen. En wij genieten mee :-)
  4. Ilke:
    1 juni 2016
    Amai, Karen en Matthias, door het lezen van jullie verhalen kijken wij er alleen NOG meer naar uit om te vertrekken! Lijkt een fantastisch land te zijn! Merci voor de leuke tips en tricks die we hier al kunnen opdoen ;)
    Geniet er nog van alletwee!
    Dikke zoenen
  5. Chloé:
    €2,80?!
  6. Hendrik Hommez:
    2 juni 2016
    Schoon daar en fantastisch om te vissen
  7. Alessandra De Praetere:
    3 juni 2016
    Wauw, echt wauw! Ik ben zo jaloers, ziet er echt een onvergetelijke reis uit! Ik denk dat Kristof en ik binnen paar jaar ook naar Canada gaan als we genoeg gespaard hebben! Dan mogen jullie op ons huis passen ;) Nog heeeeel veel plezier daar!