Vancouver

22 mei 2016 - Vancouver, Canada

Hi there!

Een roadtrip door Canada is een waar plezier. Niet alleen door de mooie omgeving maar ook alle drive-tru's maken het ons gemakkelijk. De highway loopt letterlijk door de dorpen en bij elk dorp komen we steeds dezelfde drive-tru's tegen: Subway, Mc Donalds, A&W (ook soort hamburgerketen) en de alom gekende Tim Hortons met zijn rare combinaties van chickenwraps en koffie! Gisteren zijn we zelfs de eerste geldautomaat drive-tru tegengekomen, van luiheid gesproken!:)

Onze 2-daagse roadtrip hield halt in Osoyoos (ondertussen 9u tijdsverschil met thuis) waar we na een bezoek aan een Canadese pub overnachtten in een motel. Na bezichtiging van dit gezellige dorp, ook wel de woestijn van Canada genoemd omwille van zijn warme klimaat, cactussen, slangen en schorpioenen, trokken we verder richting Vancouver.

Vancouver is alvast een echte aanrader! Zeer aangename en sfeervolle stad met op wandelafstand het prachtige dikbeboste Stanley Park waar lopers, fietsers en natuurliefhebbers hun gangen kunnen gaan. Vanuit de Vancouver lookout toren kregen we een mooi panorama van de stad te zien. Doorheen downtown en over de Granville Bridge bezochten we Granville Island, een klein maar levendig eilandje met een overdekte versmarkt met allerlei lekkernijen.
Net op tijd ontdekten we ten oosten van downtown dat we terechtkwamen in de armere buurten vol bedelaars en rare mensen wat ons toch een enigszins onveilig gevoel gaf.
Tot slot bezochten we nog het Vancouver aquarium met gigantisch veel vissen, reptielen en allerlei zeedieren. Zeker en vast zijn geld waard ook al bleek het zowaar een pretpark voor honderden kleine kinderen...en wij:)

Op naar Vancouver Island!
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Els Vanderbusse:
    22 mei 2016
    Zo te zien en lezen hebben jullie een super reis ,geniet er maar met volle teugen van :-))))
    Wij genieten ook mee, dank voor de mooie verhalen en foto's
    See you
    Els
  2. Kristof Geldhof:
    26 mei 2016
    Ziet er super uit! Amuseer jullie nog en wij passen goed op jullie huisje ;)
  3. Brecht:
    31 mei 2016
    Haha, Texas-style! Is er nog geen milkshake door een ober op rolschaatsen naar jullie wagen gebracht?