Canmore-Calgary-Waterton Lakes National Park

19 mei 2016 - Osoyoos, Canada

Howdie y'all!

Onze inspanningen van de tocht naar Aylmer lookout werden beloond met jawel, de nodige blaren en wonden op de voeten zodat we het wandelen even achter ons moesten laten.

We trokken dan maar richting Canmore (oud-Gallisch voor 'groot hoofd'). Hier mochten we eindelijk echte Europese terrasjes tegenkomen, iets wat totnogtoe helaas uitbleef. Hiervan maakten we gretig gebruik en lieten de voeten rusten.
Vervolgens reden we richting Calgary, een bruisende stad waar de Olympische Winterspelen van '88 doorgingen. Hier mochten we even in de 1e Jamaicaanse bobslee zitten.

Doorheen het prairiegebied van cowboys en indianen reden we verder richting Waterton Lakes National Park. Onderweg bezochten we Head-Smashed-In Buffalo Jump, een plaats waar de vroegere indianen buffalo's doodden door ze op te jagen en ze zo van een klif te laten springen.

Het Waterton Park bleek helaas grotendeels afgesloten voor constructie. Na 1korte maar steile (teenslipper)wandeling zetten we onze roadtrip verder richting Vancouver.

In Calgary bleek nogmaals de algemene vriendelijkheid van alle Canadezen. Na nog geen 5 seconden sukkelen met de parkeerautomaat sprak de eerste passant ons al aan om hulp te bieden. Hij legde ons in geuren en kleuren de stadsparkeerregels uit met de nodige tips. Iets wat we in een grootstad in België niet vaak tegenkomen en anders onmiddellijk verdacht zouden vinden, jammer genoeg.

Tot blogs!

1. Katrien:
    19 mei 2016
    Howdie:-)
    Beetje rust zal geen kwaad kunnen met zo'n hiel! Foto's blijven nog altijd even prachtig. Wist niet dat Canada zo mooi was.
    Terug een camping gevonden?
  2. Mama:
    21 mei 2016
    Alles 'big' in Canada : knalgele schoolbussen, supertrucs, brandweerwagens, reuze pick-ups... zelfs de blaren! Toch beter 'on the road' dan 'on foot' voor een poosje?
    En geiten, buffalo's, stoelen everywhere.
    Steken jullie vanuit Vancouver nog even door naar de States?