Banff

15 mei 2016 - Banff, Canada

Hey,

Ondertussen hebben we weeral 3 nachten (waarvan 1ijskoude nacht van -6) achter de rug op de camping in Banff. Ze was nog maar net geopend en we mochten als eerste een plaatsje kiezen. Wa hebben eerst wel nog wat Elk(groot soort hert) moeten wegjagen.

We hebben 1dag sneeuw gehad en zijn dan naar een museum geweest over het ontdekken van de warm water bron en het ontstaan van het park. In de namiddag dan nog een wandeling door Johnston's Canyon.
De volgende dag hebben we door een prachtig sneeuwlandschap de top van sulphur mountain beklommen waarna we gelukkig gratis naar beneden werden gebracht met een cabinelift.

Gisteren was het tijd voor onze langste wandeling tot nu toe. 9u hebben we gewandeld naar Aylmer Mountain lookout. Een adembenemend 360° zicht over onder andere Lake Minnewanka. Onderweg ook herten op ons pad tegen gekomen die we heel voorzichtig voorbijgestoken hebben. Heel veel voldoening van de wandeling, maar alletwee stikkapot. De blaren zijn ook al van de partij. 's Avonds hebben we dan gebbq't om terug op krachten te komen.
Vandaag dus rustdag, koffie en taart, en verplaatsen naar Canmore.

De verkeersregels hebben we ook door ondertussen: op elk kruispunt zijn er stop borden, en iedereen stopt ook echt volledig. Wie het eerst aan het kruispunt is en gestopt is heeft voorrang. :) Een enorm hoffelijk verkeer!! Op een gegeven moment wordt het rood voor alle auto's en dan mogen alle voetgangers oversteken op elke mogelijke manier, ook schuin dus.

Dat was het voor deze keer,
Tot de volgende keer maar weer.

1. Mama:
    15 mei 2016
    Brr, berekoud blijkbaar... Ja, die beren blijven me fascineren, houd toch maar iets meer dan een armlengte afstand, al zijn die close up kiekjes wel de max! Schitterend verhaal ook van die verkeerscode. En voor de rest zien jullie er allebei stralend uit!
  2. Maria De Witte:
    16 mei 2016
    Prachtig ! maar ik huiver nog altijd bij het zien van de grizzly bears.Rust maar een paar dagen want de vermoeidheid van zo'n tochten is er niet zo vlug uit.
    Geraak je in zo'n weidse natuur gemakkelijk aan eten en drinken?
    Jullie kunnen je favoriete gemiste gerechtjes bestellen ...
    Groetjes van iedereen, geniet voorzichtig.
    Dag matthias hoe gaat het daar nog , veel plezier groetjes Elien!
  3. Tonton:
    18 mei 2016
    Leuke manier om de verkeersveiligheid te verhogen -moeten we hier ook invoeren :) Stoppen die beren ook voor stop-borden?

Canmore is natuurlijk een begrip sinds de Olympische Winterspelen in '88 (da's parate quiz kennis) maar weet je ook wat Canmore betekent?

Veel plezier!