Yoho en Kootenay park

12 mei 2016 - Banff, Canada

Hoi!

We hebben Lake Louise achter ons gelaten na een spectaculaire nacht. We hadden het geluk het Noorderlicht mee te maken. Het was alsof de hemel in brand stond en het schouwspel bleef maar duren. Het was immens en echt indrukwekkend! De volgende ochtend zijn we doorgereden naar Yoho National Park. Hier op een goedkope primitieve camping overnacht en de avond al babbelend doorgebracht met een koppel Amerikanen bij kampvuur.

Nadien bezochten we Kootenay National Park waar we lokale hotsprings gevonden hebben. Heel klein, zwavelgeurig maar zonder toeristen in het midden van de natuur. In dit park hebben we verrassend veel wildlife gespot: 5 beren, hertjes midden op de camping en een kudde berggeiten en bighorn sheep die de inkom van de camping bewaakten.

Momenteel bevinden we ons opnieuw in een slaapzaal in een hostel in Banff National Park, waar we profiteren van Happy hour :)

Tot blogs!

1. Lieve De praetere:
    12 mei 2016
    Prachtig! Het noorderlicht, dat dan nog blijft duren, staat ook bij mij op mijn 'bucking list'! Geniet van elke seconde, zo'n indrukwekkende reis komt niet snel terug....
  2. Koen:
    12 mei 2016
    Geen foto's van dat noorderlicht?
    Unieke belevenis om in de herinnering op te slaan!
  3. Chloé:
    14 mei 2016
    Wow! Het noorderlicht! Zalig! Ja seg, toch meer beren dan verwacht eigenlijk. Hou ze op veilige afstand he! Armlengte moet volstaan.
  4. Steven:
    14 mei 2016
    Waw supercool. Nele en ik dik jaloers !!
    Geniet er van, kei mooie fotos