Icefield Parkway & Lake Louise

8 mei 2016 - Lake Louise, Canada

Dag volgers,

Het mooie Jasper hebben we intussen achter ons gelaten. We namen de 'scenic road' zoals aangeraden in elk boekje: the Icefield Parkway die de nationale parken Jasper en Banff met elkaar verbindt. Deze liet niets aan de verbeelding over, een sneeuwachtig landschap van bergen en bevroren meren.
Ter hoogte van het Icefield Center gaven we onze benen weer de kans zich te bewijzen bij het beklimmen van de Wilcox Trail. Na enkele uren stevig wandelen waren we volledig omgeven door gebergte en bijhorende sneeuw. Op een paar mensen- en berggeitzielen na waren we helemaal alleen.

's Avonds nog doorgereden tot het gekende Lake Louise (op onze weg naar Banff) waarbij we bij gebrek aan een open camping plaats, ons dan maar incheckten in een hostel. Eindelijk een echt bed!

Veel trails in deze omgeving blijken nog gesloten te zijn wegens lawinegevaar met deze warme temperaturen. Dus hebben we ons maar op het fietsen gestort! We huurden een tandem en beklommen de route naar Lake Moraine. Enkele uren stevig afzien maar zeker en vast de moeite waard!

We zijn wel duidelijk vroeger dan dat het toeristenseizoen hier echt van start gaat, wat maakt dat redelijk wat campings en routes nog niet geopend zijn. Maar de ongeziene warme temperaturen voor deze lente en het ontbreken van massatoerisme maken dat allemaal ruimschoots goed!

Tot blogs!

1. Mama:
    8 mei 2016
    Ik wist niet dat Canada zo schitterend mooi was. Hopelijk willen jullie nog terug naar het kleine Vlaanderen...
  2. Katrien:
    9 mei 2016
    Weer zo' n prachtige foto's! Het lijkt wel of je het land voor jullie alleen hebt!
  3. Tonton:
    10 mei 2016
    Ziet er prachtig uit! Morgen is er begot zelfs een Dance Sasquatch in Banff te beleven, ik neem aan dat ook dat deel uitmaakt van het werelderfgoed :)