Wandeltochten doorheen Jasper

6 mei 2016 - Jasper, Canada

Hi there,
Jasper Nationaal Park is adembenemend mooi! Met elke dag een stralende zon hebben we al heel wat wandelingen gemaakt en mooie plaatsen ontdekt.

De eerste dag begon met een wandeling van een paar uur doorheen The Valley Of The Five Lakes. Nadien bezochten we nog met de auto Pyramid Lake en Edith Lake, ten noorden van Jasper, waarbij we onze eerste (Grizzly) beer gespot hebben vanuit de auto.
Op dag 2 trokken we naar Maligne Lake waarbij we ons waagden aan een zwaardere tocht van 5-6 uur naar de top van Bald Hills. We begonnen vol goede moed en al zingend en roepend (Hi bear!) om de beren op afstand te houden. Maar al snel moesten we voortploeteren doorheen de sneeuw, waarin we reeds tot kniehoogte in doorzakten.
De dag nadien verliep rustig en lieten we onze benen rusten terwijl we kort doorheen Maligne Canyon wandelden.
Vandaag stond de verkenning van 2 grote watervallen op het programma, ten zuiden van Jasper, alsook een wandeltocht (Old fort Point loop) waarbij onze weg plots versperd werd door een kudde bighorn sheep.

Overal hier in dit park genieten we van prachtige uitzichten. De schoonheid van de natuur is hier oneindig!
Tot de volgende!

1. Thomas&jolien:
    6 mei 2016
    Jullie zitten toch voldoende ver van die bosbranden he?
  2. Mama:
    6 mei 2016
    Gelukkig toch voldoende water in de buurt als het te heet wordt.... Schitterende natuur inderdaad!
  3. Lieve De praetere:
    6 mei 2016
    Prachtige beelden! Nu begrijp ik eindelijk het woord 'oneindig'.....
    Beetje te laat voor mijn lessen:), maar jullie hebben dat gevoel daar zeker.
  4. Chloé:
    7 mei 2016
    Waaaaauw! Zalig genieten! Fantastische landschappen! Er is er eentje jalooooeeeeers! Geniet van elke dag!
  5. Josiane:
    7 mei 2016
    Hi there Wat een natuur en landschap Super dat jullie dit aventuur begonnen zijn. Geniet er met volle teugen van en dank dat we dit met jullie van op afstand mogen beleven.
  6. Papa:
    7 mei 2016
    Terug van Johannesburg en nu aan de Belgische kust. Ook hier meer dan 25° maar het geeft de indruk van warmer te zijn. Blauwe lucht maar niet te vergelijken met Canada zeker ? stuur wat meer info